Dienstag, 7. Oktober 2008
Freitag, 26. September 2008
MySpace Music: Stuff to read
So finally MySpace Music has been launched. The nice thing about this music project is that it's a big plattform going towards a newer form a the usual music business models combining paid downloads, free on demand music and all of it integrated into the usual myspace pages.
Here's the digest:
paidcontent.com: MySpace Music: First (Real) Look: For Once, You Can’t Blame The Lawyers
TechCrunch: MySpace Music Puts The Industry On The Right Track
All things digital: MySpace Music: Like Napster … With a Business Plan
GigaOM: MySpace Music Not an iTunes Rival: MySpace CEO
Some add on:
Reuters: MySpace Music launch disappoints excluded indie labels
LA Times: MySpace Music, Day One: Mixed reviews
Telegraph: MySpace launches music website to rival iTunes
US News: MySpace Music Launches to Positive Reviews
Tags: digital media, music, myspace
Donnerstag, 25. September 2008
ARD/ZDF-Online-Studie 2008
Beflügelt wird die rasante Entwicklung der Internet-Verbreitung in Deutschland durch die steigende Nachfrage nach multimedialen Anwendungen im Netz: 55 Prozent (2007: 45 Prozent) aller Onliner rufen Videos, zum Beispiel über Videoportale oder Mediatheken, ab und schauen live oder zeitversetzt Fernsehsendungen im Internet. Audiofiles wie Musikdateien, Podcasts und Radiosendungen im Netz werden von 35 Prozent (2007: 37 Prozent) genutzt. Das steigende Interesse an Videos im Netz spiegelt sich in der Verbindungstechnik der Anwender wider: Mittlerweile verfügen 70 Prozent der Onlinenutzer über einen DSL/Breitband-Anschluss (2007: 59 Prozent), der den komfortablen Abruf datenintensiver Angebote ermöglicht.
Na bitte.....hier der Link
Tags: statistics, studien, usage
Ideas to improve the world
There's lots of community work happening again these days.
NY Times recently launched their community (about) which is actually nicely done. Besides rss they have a FB app ready and they idea behind & the design of the community seems appropriate for a news site (very slim, keeping the content in focus).
Google launched a new project to generate ideas from the web community with the goal to improve the world: http://www.project10tothe100.com
I mean Google always wants to improve the world and gives the web community lots 'o neet tools without ulterior motives but this is a big one. They're giving out 10 mio. $ for those ideas.
Dienstag, 16. September 2008
Mobile Version
I finally got back from my vacation, back on the job and hardly had time to work on something else. I'm starting out slowly again, this time with some minor tweaks for getting this blog mobile ready (see the mofuse stuff on the right side).
Here's also a QR code with the link to the mobile version of the blog:
Tags: mobile
Mittwoch, 13. August 2008
Mobile Internet: Usage and attitudes study
May 20008 study from AKQA & .mobi. They checked the US and the UK. Approx. 2.000 people were questioned. Very interesting regarding the iPhone ;) only 4% would choose to buy an iPhone.
http://mobithinking.com/sites/mobithinking.com/files/dotMobi_and_AKQA_Mobile_Usage_and_Attitudes_Study.pdf
Montag, 11. August 2008
Die Leute gamen wieder ! (Markt für Spielkonsolen wächst 30 Prozent)
Überraschung, Überraschung, der Spielemarkt in good ol Germany wäscht weiter. Für Bitkom, durch GfK erhoben(>> Link, Golem berichtet auch)
Tags: Konsolen, markt, video games
Sonntag, 10. August 2008
Planetary-Scale Views on a Large Instant-Messaging Network
This is a great study from Jure Leskovec and Eric Horvitz about the MS Messenger. It shows about anything you want to know about communication behaviour and demogaphics.
(http://research.microsoft.com/~horvitz/Messenger_graph_www.htm)
Mittwoch, 6. August 2008
Studie: JIM 2007 - Mediennutzung in D
Der MPFS (Medienpädagogischer Forschungsverbund Südwest) gibt jedes Jahr diese sensationelle Studie raus :)
(Zur Studie)
Die Studienreihe JIM (Jugend, Information, (Multi-)Media) des Medienpädagogischen Forschungsverbundes Südwest bildet seit 1998 das Medien- und Freizeitverhalten der Jugendlichen zwischen zwölf bis 19 Jahren in Deutschland ab. Für die repräsentative Studie werden ca. 1.200 Jugendliche befragt. Die Gesamtergebnisse der 2007 zum zehnten Mal erhobenen Studie wurden heute in Mannheim vorgestellt.
Tags: mediennutzung, studien